Bezpieczeństwo w internecie

Jakie podejrzane sytuacje zgłaszać do Banku

Skontaktuj się z nami, gdy m.in.:

  • na ekranie logowania do bankowości elektronicznej lub już po zalogowaniu zobaczysz prośbę o podanie poufnych danych, np. numeru telefonu komórkowego, danych karty płatniczej (numeru karty, daty jej ważności, numeru CVV2/CVC2, kodu PIN) itp.
  • dostaniesz prośbę o podanie kodu z narzędzia autoryzacji, mimo że nie zlecasz żadnej dyspozycji
  • masz jakiekolwiek wątpliwości, czy podanie kodu z narzędzia autoryzacji jest w danej sytuacji zasadne
  • stwierdzisz kradzież, nieuprawnione użycie telefonu, który jest Twoim narzędziem autoryzacji
  • uznasz, że ktoś miał dostęp do Twoich danych lub rachunków
  • stwierdzisz, że doszło do nieuprawnionej operacji z Twojego rachunku
  • dostaniesz prośbę o pobranie i zainstalowanie na komputerze, telefonie lub innym urządzeniu dodatkowego oprogramowania z nieznanego źródła
  • zauważysz, że strona internetowa banku ma nietypowy wygląd lub że serwis internetowy albo mobilny działa inaczej niż zwykle
  • otrzymasz podejrzanego maila lub SMS-a, w którym zobaczysz np.:
    - link do fałszywego serwisu bankowości internetowej
    - prośbę o podanie poufnych danych, np. danych do logowania (login, hasło dostępu), kodów autoryzacyjnych, danych karty płatniczej (numer karty, data jej ważności, kod PIN, kod CVV2/CVC2), danych osobowych, numeru telefonu,
    - prośbę o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania
  • wejdziesz w fałszywy link z maila, SMS-a i podasz jakiekolwiek dane na stronie, która przypomina serwis bankowy
  • otrzymasz maila z podejrzanym załącznikiem
  • odbierzesz niepokojący telefon od osoby, która podawała się za: 
    - pracownika banku
    - policjanta
    - funkcjonariusza CBŚ
    - prokuratora
    - pracownika KNF
    - doradcę finansowego, który obiecuje wysoki zyski z inwestycji, itp
  • nieznajomy poprosi Cię o poufne informacje, przelew albo wpłatę na swoje konto, np. kodem BLIK
     

Wstecz