Jakie podejrzane sytuacje zgłaszać do Banku
Skontaktuj się z nami, gdy m.in.:
- na ekranie logowania do bankowości elektronicznej lub już po zalogowaniu zobaczysz prośbę o podanie poufnych danych, np. numeru telefonu komórkowego, danych karty płatniczej (numeru karty, daty jej ważności, numeru CVV2/CVC2, kodu PIN) itp.
- dostaniesz prośbę o podanie kodu z narzędzia autoryzacji, mimo że nie zlecasz żadnej dyspozycji
- masz jakiekolwiek wątpliwości, czy podanie kodu z narzędzia autoryzacji jest w danej sytuacji zasadne
- stwierdzisz kradzież, nieuprawnione użycie telefonu, który jest Twoim narzędziem autoryzacji
- uznasz, że ktoś miał dostęp do Twoich danych lub rachunków
- stwierdzisz, że doszło do nieuprawnionej operacji z Twojego rachunku
- dostaniesz prośbę o pobranie i zainstalowanie na komputerze, telefonie lub innym urządzeniu dodatkowego oprogramowania z nieznanego źródła
- zauważysz, że strona internetowa banku ma nietypowy wygląd lub że serwis internetowy albo mobilny działa inaczej niż zwykle
- otrzymasz podejrzanego maila lub SMS-a, w którym zobaczysz np.:
- link do fałszywego serwisu bankowości internetowej
- prośbę o podanie poufnych danych, np. danych do logowania (login, hasło dostępu), kodów autoryzacyjnych, danych karty płatniczej (numer karty, data jej ważności, kod PIN, kod CVV2/CVC2), danych osobowych, numeru telefonu,
- prośbę o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania
- wejdziesz w fałszywy link z maila, SMS-a i podasz jakiekolwiek dane na stronie, która przypomina serwis bankowy
- otrzymasz maila z podejrzanym załącznikiem
- odbierzesz niepokojący telefon od osoby, która podawała się za:
- pracownika banku
- policjanta
- funkcjonariusza CBŚ
- prokuratora
- pracownika KNF
- doradcę finansowego, który obiecuje wysoki zyski z inwestycji, itp
- nieznajomy poprosi Cię o poufne informacje, przelew albo wpłatę na swoje konto, np. kodem BLIK
Wstecz